Az 572-es út, közismertebb nevén a régi vagy felső-csallóközi út elég szar hely reggelente, hisz az a régió - a szoftvermérnököktől a kőművesekig -, amely nem a 63-ason támadja a fővárost délről, innen áramlik be. Erre csatlakozik az 510-es út, mely a Szenci járás nem sztrádán bemenő forgalmát nyeli el. Amikor Dunahidason (és nem Pozsonyhidason, kedves kollégák egy bizonyos portálnál) rá akarsz térni az 572-re, balra kell nézned, hogy előnyt adj. Nagy hiba, jobbra ugyanis egy kibaszott nagy kátyú van, amit a legtöbb autós nem vesz észre, és ezerrel belehajt.
Ha tovább autózunk a belváros felé, és nem Püspökinek, hanem Vereknyének tartunk, és átkelünk a sok kellemes emléket idéző Kis-Duna felett, legyünk óvatosak. A képen jelzett kereszteződésben ugyanis viszonylag sok teherautó fordul balra, mivel elég sok az építkezés a belső utcákban. Mi több, a kiskertövezetben akkora villák nőnek ki a földből, hogy azok mellett még Szabó "Selyealapítvány" Zoltán házikója is csak szerszámos bódé. (Holott ott elvben csak kerti lakokat lehetne emelni, de hát az építési törvényt a területileg illetékes hivatalnokok láthatóan szabadon értelmezik.) A teherautó-sofőr azonban egy különös állatfaj, tudja, hogy nincs ellenség, főleg, ha pótkocsija van. A héten csak azért nem lettem ezen a helyen koccanássorozat részese, mert vidéki vagyok, és ismerem a követési távolság fogalmát.
A 63-as útról már sokszor sokat írtunk ebben a blogban. Ezúttal Tany községben végeznek földmunkákat, Pozsony felé haladva az út jobb oldalán. A földmunkás szakaszon 30 km/h-s sebességkorlátozást elrendelő tábla van. Ám a munkások gondolom, 3-kor letették a lapátokat, a markológépből kivették a kulcsot, a helyi krimóban megálltak egy sörre, majd hazabicikliztek. A kurva 30-as tábla meg ott maradt. Erről a témáról már korábban is írtunk, de úgy látszik, a zsandárok nem olvasnak blogot. Szlovákiában a munkaidő 8 órás, így 16 órán át feleslegesen lassítják a forgalmat.
Utolsó kommentek