Kiállunk nyelvi jogainkért. Ki is kell. A nyelvért azonban nemcsak kiállni kell tudni, hanem használni is tudni kell azt. A református atyafiak kereszTYénként határozzák meg önmagukat. Ehhez képest az MKP meghívójában Szlovákiai Református KereszTéNY Egyház áll (kiemelés tőlem).
Tegnappal óhatatlanul véget ért a nyár. S bár a kedves kis gyerekek a jóságos állam bácsi államünnep-mániájának köszönhetően csak 2-án ülnek vissza a padokba, azt hiszem, ezt a periódust lezártnak tekinthetjük, így valszeg a blog is visszatér nyári tetszhalott állapotából. Masszív nyár áll mögöttünk. Baráti magánblogok mellékszálain visszaköszön, merre is jártunk ezen a nyáron. Tegyünk pontot ennek az időszaknak a végére ezzel a dalocskával, mely gyakran előkerült a 21 és 22 óra közötti sávban:
Ma megyünk kiállni nyelvi jogainkért. Úgy hallottam, hogy a szlovákiai magyar napilap online közvetítés formájában fog tudósítani a tetthelyről, persze, jó lenne, ha nem onnan, hanem a november 1-jei véres rendőrattak helyszínéről követnék minél többen figyelemmel a dolgok alakulását.
Persze, a mi fajtánk, a felvidéki magyar egy elég közönyös fajta, nem olyan, mint a pesti magyar vagy a székely. Nem fog tankot beindítani, és huzamosabb tüntetéssorozatra sem lenne kapható, s a milicistát se veri meg. Örüljünk, ha ma sikerül megtölteni a stadiont, vagy legalább egy tisztes 3/4 házat produkálni... Mert a szerdahelyiek akár önmagukban is képesek lennének megtölteni a sportszentélyt, ám nagy részük még lélekben vidéki, aki legfeljebb azt tudja neked mondani a kocsmában rád dőlve, hogy "nekem a Sátor Lajos a padtársam volt, kisköcsög". Sokan a kertbe fognak menni, mondván, hogy "engem nem érdekel a politika meg a Zemkápé". De ez nem politika és nem MKP. Sokan nem is tudnak róla, hogy lesz valami, mert se újságot, se hírportálokat nem olvasnak, tudatosult bennem újra(és újra) nyári csavargásaim során. Egyszerű nép vagyunk, a szó Sárközi Sándor-i értelmében.
Miért menjünk el Szerdahelyre? Hisz valószínű, hogy az egész csak böcsködözés s feszedezés lesz, hisz nem valószínű, hogy a nemzetiszocialista kormány a megmozdulás után térden állva fogja szeretni Csáky Pál (vagy Bugár Bélát, a nem kívánt törlendő), Marek Madarič kultuárlis főgeci, a gonosz törvény névleges szülője - persze az egész büdösszájú vörösbarna brigádot ott kell látnunk mögötte, akik állami szintre emelték a fasizmust e hazában, ahogy arról már egy korábbi posztban írtam - pedig vásárol egy Grendel-életműsorozatot, magyarul, és elkezdi kiszótárazni. Ettől a tüntetéstől semmi nem fog megváltozni. Benne lesz a tévében, és írnak róla az újságok. Ahogy eddig is. Azért kell(ene) elmennünk, hogy megmutassuk, legalább valamilyen szinten mozgósíthatók vagyunk még, és nem hagyjuk, hogy a szánkba szarjanak. Akad-e 6000 igaz ember Ninivében? Idézzük fel még egyszer a címmé emelt mondatot: aki 13.30 után kommentezik, és nem a DAC-stadionból, mobilnettel, az büdösbunkó! (Vagy legalábbis mérsékelten érdekélődik a közügyek iránt.)
Tegnappal óhatatlanul véget ért a nyár. S bár a kedves kis gyerekek a jóságos állam bácsi államünnep-mániájának köszönhetően csak 2-án ülnek vissza a padokba, azt hiszem, ezt a periódust lezártnak tekinthetjük, így valszeg a blog is visszatér nyári tetszhalott állapotából. Masszív nyár áll mögöttünk. Baráti magánblogok mellékszálain visszaköszön, merre is jártunk ezen a nyáron. Tegyünk pontot ennek az időszaknak a végére ezzel a dalocskával, mely gyakran előkerült a 21 és 22 óra közötti sávban:
Ma megyünk kiállni nyelvi jogainkért. Úgy hallottam, hogy a szlovákiai magyar napilap online közvetítés formájában fog tudósítani a tetthelyről, persze, jó lenne, ha nem onnan, hanem a november 1-jei véres rendőrattak helyszínéről követnék minél többen figyelemmel a dolgok alakulását.
Persze, a mi fajtánk, a felvidéki magyar egy elég közönyös fajta, nem olyan, mint a pesti magyar vagy a székely. Nem fog tankot beindítani, és huzamosabb tüntetéssorozatra sem lenne kapható, s a milicistát se veri meg. Örüljünk, ha ma sikerül megtölteni a stadiont, vagy legalább egy tisztes 3/4 házat produkálni... Mert a szerdahelyiek akár önmagukban is képesek lennének megtölteni a sportszentélyt, ám nagy részük még lélekben vidéki, aki legfeljebb azt tudja neked mondani a kocsmában rád dőlve, hogy "nekem a Sátor Lajos a padtársam volt, kisköcsög". Sokan a kertbe fognak menni, mondván, hogy "engem nem érdekel a politika meg a Zemkápé". De ez nem politika és nem MKP. Sokan nem is tudnak róla, hogy lesz valami, mert se újságot, se hírportálokat nem olvasnak, tudatosult bennem újra(és újra) nyári csavargásaim során. Egyszerű nép vagyunk, a szó Sárközi Sándor-i értelmében.
Miért menjünk el Szerdahelyre? Hisz valószínű, hogy az egész csak böcsködözés s feszedezés lesz, hisz nem valószínű, hogy a nemzetiszocialista kormány a megmozdulás után térden állva fogja szeretni Csáky Pál (vagy Bugár Bélát, a nem kívánt törlendő), Marek Madarič kultuárlis főgeci, a gonosz törvény névleges szülője - persze az egész büdösszájú vörösbarna brigádot ott kell látnunk mögötte, akik állami szintre emelték a fasizmust e hazában, ahogy arról már egy korábbi posztban írtam - pedig vásárol egy Grendel-életműsorozatot, magyarul, és elkezdi kiszótárazni. Ettől a tüntetéstől semmi nem fog megváltozni. Benne lesz a tévében, és írnak róla az újságok. Ahogy eddig is. Azért kell(ene) elmennünk, hogy megmutassuk, legalább valamilyen szinten mozgósíthatók vagyunk még, és nem hagyjuk, hogy a szánkba szarjanak. Akad-e 6000 igaz ember Ninivében? Idézzük fel még egyszer a címmé emelt mondatot: aki 13.30 után kommentezik, és nem a DAC-stadionból, mobilnettel, az büdösbunkó! (Vagy legalábbis mérsékelten érdekélődik a közügyek iránt.)
Utolsó kommentek