A Médiablogon leltem erre az írásra. Útmutató blogoló és kommentelő újságírók számára - jól hangzik. Bár azért annyi blogoló szlovmagy újságíró nincs, hogy felborítsák a honi sajtóegyensúlyt, legalábbis a mo.-i 11 százalékot bizonyosan nem közelítjük.
"A közösségi média-forradalom küszöbén áll a magyar újságírás" - állítja a FLOW PR és a Capital Research közös kutatásáról készült jelentés. A kérdés számomra az, hogy könnyedén átlép, vagy átesik ezen a küszöbön.
A jelentés szerint az újságírók 11 százaléka ír valamilyen blogot. A kommenteléssel - hozzászólások írásával és mások hozzászólásainak a kezelésével - a kutatás nem foglalkozott, de az "aki hazudik, az lop is" analógiájára viszonylag nagy biztonsággal állíthatjuk, hogy "aki blogol, az kommentel is".
Egyfelől (az egykori olvasók, az "emberek", vagy másképpen a "nép") felől nézve üdvözlendő, hogy az újságírók belevetik magukat a közösségi médiába, másfelől (az újságírók felettesei, informátorai, ügyfelei) nézve riasztó a dolog. Mi a hivatalos és mi a magánközlés? Mi a munka része és mi a szabadidős tevékenység? Kötelezhető-e az újságíró a közösségi gerillamunkára? Ha igen, hogy lehet ezt beépíteni a napi/heti "normába"?
Folytatás az eredeti helyen.
---------------------
És emiatt nem írunk külön posztot, de mindenképp olvassuk el Szótlan Szemtanú összegzését arról, hogyan változtatta a véleményét a Most-Híd nyelvtörvényügyben. Murín-effektus: mindenki tudta előtte is, de összefoglalva jobban néz ki.
2010. október 30. 13:32
Utolsó kommentek