A Petit Press megmondja a tutit a Sme történelmi mélypontjáról. Az alábbiakban a legjobb szlovák médiaelemző portálról a medialne.sk-ról ismertetnénk egy hírt.

A portál naponta (és/vagy a szokásos periódusidőben) ismerteti a tévék nézettségét, lapok olvasottságát, portálok látogatottságát, miazmás. A legutóbbi ismertetésből az derült ki, hogy a Sme című, a magyarországi tudósítók által általában a polgári liberális jelzőkkel aposztrofált napilapból még soha nem adtak el ilyen kurva keveset, mint a legutóbbi mért hónapban, februárban: 54 589 példányt. Pedig a Sme egy igen jó lap.

Peter Macinga, a kiadó kétméteres kereskedelmi igazgatója, az igazgatótanács tagja, aki a Perextől, a Pravda kiadójától jött, elmondta, azért csökkent le így a példányszám, mert 2008-ban úgy döntöttek, hogy a standi lapeladás-ösztönzésre szánt marketingköltségeket előfizető-toborzó projektekre fogják fordítani. Macinga a portálnak elmondta, hogy az előfizető-szerzés hosszútávfutás, de már a következő negyedév elején meglesznek az eredményei.

Ugyanakkor a nyilatkozó azzal próbál vigasztalódni, hogy a Sme on-line nagyon felfutott.

Az egészhez mindössze annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a zászlóshajónak kikiáltott napilap most már alig kétszer annyi példányban fogy, mint a szlovákiai magyar kisebbség napilapja, az Új Szó, tessék, meg lehet nézni.

És ez viszont már akár problematikus is lehet.