Alant egy különösen gusztustalan videót tekinthetünk meg. A zsolnai járási rendőrkapitány, és a közlekedésrendészet igazgatója arról számol be rajta, milyen sikeres akciót hajtottak végre. Mintegy csalétekként kiállítottak egy járőrt az útra. Amikor az autósok villogni kezdtek, azt levideózták, majd megvágták a villogó autósokat.
Nos, ha megnéztük a videót, láthatjuk, hogy a közlekedésrendészet igazgatója azzal indokolja e furcsa razziát - és most ne ítéljük el a kandi kamera használatát, mert a sajtó is beveti olykor, és akkor hogy örül neki a néző, akár politikai, akár szórakoztató műsorokban -, hogy a szabál az szabál kérem. Nem szabad villogni. És aki villog, azt megvágjuk. Mert a szabál, az szabál.
Ha átmegyünk egy országgal arrább, és ott megállít bennünket a labanc rendőr, be nem kapcsolt lámpával, akkor azt mondja, hogy uram, nincs bekapcsolva a lámpája, kérem, kapcsolja be. Ha viszont nálunk állítanak meg - e sorok írójával is történt ilyen, még a régi világban, március 13-én, két nappal a kötelező világítás vége előtt, és egy ezresbe került, rohadjanak meg -, azt mondják, hatvan euró. Be kell gyűjteni valahol a szociális kormány irdatlan kiadásait. És az autós jó alany erre, mert mindig kéznél van, és sok van belőle.
Villogó autósokat baszogatnak, miközben ők... soroljam? Malina Hedvig, DAC-meccs, Ernest Valko, kínaiak, Roman Červenka, kassai cigánygyerekek, nyitrai bevetés, hexogén a villanyszerelőnél, és ezek csak a legismertebbek. És még van pofájuk a szabályok betartásáról prédikálni.
2010. január 21. 05:00
Miért utáljuk a rendőröket?
2009. február 20. 17:08
Közlekedünk, közlekedünk?
Az Új Szó archívumában böngészve találtam ezt az írást a közlekedési törvényről. Gondoltam, közreadom én is.
Hatodik napja van érvényben a régi toldozott-foldozottat felváltó, a koalíciós torzsalkodásokon egyszer már elbukott, de vitathatatlanul szükséges új közlekedési törvény. Sűrűn volánhoz ülő emberként ez alatt a hat nap alatt már arra is rájöttem, az államháztartás mellett kik lesznek az új jogszabály fő haszonélvezői: a féklámpaégő-gyártók és -importálók. Az ötven kilométer/órás megengedett sebességre való lassításkor ugyanis a helységnévtábláknál a padlófékezések miatt olyan intenzív piros villogást láthatunk, mely egy gyengébb falusi kultúrház Zámbó Jimmy-emlékműsorának fénydíszleteként is elmenne.
Ez pedig bizonyosan az égők gyorsabb elhasználódásához fog vezetni. Ugyanakkor izgatottan várom a minden pénteken kiadott rendőrségi statisztikát a balesetek számának alakulásáról. A hatóságok nagyon derűlátóak, már vasárnap megjelentettek egy közleményt arról, hogy múlt vasárnap – a törvény hatályba lépésének napján – kevesebb baleset történt, mint más vasárnapokon. De egyrészt nem eszik olyan forrón a kását, másrészt a vasárnap a baleseti mutatók szempontjából atipikus: ebédig kevesen mozdulnak ki otthonról, templomba pedig jobbára gyalog járnak, legalábbis vidéken.
A minap Dunaszerdahelyre kellett mennem. Elhatároztam, hogy időben indulok, és mindenközlekedési szabályt betartva jutok el a Komáromtól 55 kilométerre levő városba. Ez nem sikerült: mivel a kocsim még nincs hozzászokva az új közlekedési törvényhez, csak lakott területen sikerült rávennem, hogy ötvennel menjen… Nem mondom, hogy mátrixos érzés fogadott, de kicsit olyan betépetten lelassult fílingje volt a vezetésnek. Ötvennél mintha állna az autó. Vagy mintha egy területi bajnokságban játszó focicsapat a téli szinten tartó kondiedzés keretében futva tolná. Lehet, hogy ez részben azoknak a rutinsofőröknek is köszönhető, akik nem regisztrálták, hogy Alistálon, Albáron és Hegyétén leszerelték a negyvenes táblákat – a középsőként említett településen nagy hevükben a szlovák helységnévtáblát is elvitték, csak nehogy Slotáék megtudják –, és megszokásból vezetve soroltak alacsonyabb sebességfokozatba.
Azt mondják a hozzáértők, a 10 km/h-val alacsonyabb sebesség 9 méterrel rövidebb fékutat jelent. Ha ezen (is) múlik, hogy évente ne tűnjön el egy kisebb falunyi ember, ám legyen. De akkor a hummerosok is tartsák be!
Utolsó kommentek